Sponsorat

Ved å knytte et varemerke til riktig programkonsept eller fast innslag på lufta som vær eller trafikkmeldinger, kan et sponsorat bygge kjennskap, forsterke profil eller endre oppfatningen av et merke.

Om sponsorat på radio

Et sponsorat på P4 kan være alt fra en skreddersydd aktivitet som varer i én uke, til sponsing av faste programmer og innslag som går på lufta flere ganger om dagen hver eneste dag gjennom et helt år. Vi har over 20 års erfaring innen "content marketing" og har mange kreative medarbeidere som birdrar til gode og lyttervennlige løsninger.

Sponsorvignetten eksponerer annonsøren før og etter det aktuelle programmet, og dersom kunden ønsker en ytterligere utnyttelse av sponsoratet kan P4 være behjelpelig med utvikling og gjennomføring av dette.

Et sponsorat gir stor tilstedeværelse på lufta, er svært effektivt i merkevarebygging, og dessuten svært kosteffektivt. Rask dekning, høy frekvens og lav kontaktpris er tre suksessfaktorer for et vellykket sponsorat.

Noen eksempler på programmer og innslag som kan sponses på P4 er P4s Radiofrokost, været, Midt i trafikken, dagens frokostgjest m.m.

Hvis du ønsker å vite mer om sponsorater på P4 ta kontakt med oss.