P4-gruppen er Norges største kommersielle radiohus med over 2,5 millioner ukentlige lyttere, og består av radiokanalene P4 Lyden av Norge, P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro, P10 Country, P11 Dance og NRJ Norge.

Historiske lyttertall - Radio holder seg svært stabilt over tid

Hver dag hører omlag 2,9 millioner på radio i Norge.

Kilde: Nielsen PPM 2024, 1. halvår

P4-kanalene

P4-gruppen har 66% av det riksdekkende kommersielle radiomarkedet i Norge.
52% av alle nordmenn over 10 år hører på P4-gruppens kanaler hver uke. Til sammen har vi ca. 2,5 mill. ukentlige lyttere.
Kilde: Nielsen PPM 2024, 1. halvår

Ukentlig dekning i ulike målgrupper på P4-gruppens kanaler

Vi har solid dekning blant barnefamiliene i Norge.
  • 10-19
    45,9%
  • 20-29
    48,1%
  • 30-39
    53,0%
  • 40-49
    62,9%
  • 50-59
    59,5%
  • 60-69
    55,5%
  • 70+
    38,6%
Kilde: Nielsen PPM 2024, 1. halvår

63% av våre lyttere hører på oss i bilen

Ca. 1,6 millioner lytter til oss i bil hver uke og P4 er den kanalen med flest lyttere i bil av absolutt alle kommersielle radiokanaler i Norge. Kilde: Nielsen PPM 2024, 1. halvår

Radio dominerer kjøpstidspunktet

Radiolytting og handlemønster følger hverandre tett gjennom dagen. Med radioreklame påvirker du dine potensielle kunder når de bestemmer seg for hvor og hva de skal handle!
Kilde: Kantar 24t høst 2021, Nielsen PPM 2024, 1. halvår