B2B – Radio + digitalt ga rekordresultater for Clas Office
Gjennom å kombinere radio og digitale flater, oppnådde Clas office en økning i antall nye kunder på 325%. P4.no leverte en klikkrate på hele 2,13, dette er dobbelt så mye som nr. 2 medie i mixen.
| | |
Clas Ohlson opplever sterk vekst og har i dag over 200 butikker i 6 forskjellige land. Clas Office retter seg mot bedriftsmarkedet der man som bedriftskunde får relevant vareutvalg, tilgang til en bedriftstilpasset hjemmeside, gode priser og god personlig service.
Sponsoratet "Norges Smarteste sjef" gikk på P4 i 2 uker for å øke kjennskap og kunnskap Clas Office . Etter sponsoratet ble det valgt en løsning med korte spoter (9+19 sek) på radio i tillegg til salgsutløsende nettannonser. Samme budskap i radiospot som på nett.
Mål for kampanjen
Rekruttere flest mulig nye kunder til Clas Office.Oppnådd resultat
Rekrutteringen til Clas Office økte i kampanjeperioden med 325% sammenlignet med gjennomsnittet i tilsvarende periode i for- og etterkant. Dette ga et betydelig løft i medlemsmassen. P4 leverte den sterkeste klikkraten av alle mediene i kampanjen med 2,13 CTR. Dette var 184% bedre enn nr. 2. 59% av alle 12år+ i Norge har hørt radiospoten én eller flere ganger. Dette tilsvarer 2 600 000 personer. I snitt har de hørt spoten 10 ganger. Kampanjen genererte 1 million visninger på P4.Uttalelse fra kunde
Under lanseringskampanjen til Clas Office var radio en viktig mediekanal for å bygge kjennskap og kunnskap om tjenesten mot bedriftsmarkedet. Samtidig ønsket vi selvfølgelig å få flest mulig til å opprette en bedriftskonto hos oss.
Resultatet av kampanjen er vi svært godt fornøyd med! Ekstra gledelig var det at P4s digitale flater leverte sterkt i perioden. Vi er veldig fornøyde med resultatene og det engasjementet kampanjen skapte. Radio vil være en viktig samarbeidspartner for Clas Office også på fremtidige kampanjer.