Byggevarekjeden Optimera/Montér treffer målgruppen med radio

Optimera/Montér har i mange år kjørt radiokonseptet "snekkernøtta" der målet er å treffe den profesjonelle håndverkeren. Resultatene viser at konseptet treffer målgruppen klokkerent.

Optimeras kunder har lagt godt merke til radiokampanjen
RADIOSPOTTER

Optimera er en av Norges største aktører innen salg og distribusjon av byggevarer, trelast og interiør med 200 utsalgssteder, 2000 ansatte og over 12 milliarder i omsetning. Montér er Optimeras eget kjedekonsept for gjør-det-selv markedet, byggmestere og håndverkere. 

Det profesjonelle markedet er en stor og viktig målgruppe for Optimera/Montér, og gjennom radiokonseptet "snekkernøtta" - som har vært på lufta i 7 år - er det nettopp dette markedet man ønsker å treffe. Spottene er uformet som en radiokonkurranse der den kunnskapsrike, engasjerte innringeren alltid viser seg å jobbe hos Optimera/Montér.

Et bredt utvalg av produkter og tilbud trekkes frem i de mange radiospottene, men hovedbudskapet er alltid det samme: Du bygger, vi tar oss av resten!

Radiokonseptet bygger stor intern stolthet, og i tillegg viser den årlige markedsundersøkelsen at svært mange av proffen-kundene har fått med seg Optimera/Montérs budskapet gjennom radio.

"Målgruppen har vært den moderne håndverker hvor vi har tatt eierskap til fagkunnskap. Konseptet er veldig godt mottatt, og våre markedsundersøkelser viser at kundene legger godt merke til konseptet".


Lars Bergerud, Markedssjef Proff i Optimera AS

Ta kontakt

Elisabeth Rukan
Radiorådgiver
M: +47 91 170 718