Byggevarekjeden Optimera/Montér treffer målgruppen med radio
Optimera/Montér har i mange år kjørt radiokonseptet "snekkernøtta" der målet er å treffe den profesjonelle håndverkeren. Resultatene viser at konseptet treffer målgruppen klokkerent.
RADIOSPOTTER |
Det profesjonelle markedet er en stor og viktig målgruppe for Optimera/Montér, og gjennom radiokonseptet "snekkernøtta" - som har vært på lufta i 7 år - er det nettopp dette markedet man ønsker å treffe. Spottene er uformet som en radiokonkurranse der den kunnskapsrike, engasjerte innringeren alltid viser seg å jobbe hos Optimera/Montér.
Et bredt utvalg av produkter og tilbud trekkes frem i de mange radiospottene, men hovedbudskapet er alltid det samme: Du bygger, vi tar oss av resten!
Radiokonseptet bygger stor intern stolthet, og i tillegg viser den årlige markedsundersøkelsen at svært mange av proffen-kundene har fått med seg Optimera/Montérs budskapet gjennom radio.
"Målgruppen har vært den moderne håndverker hvor vi har tatt eierskap til fagkunnskap. Konseptet er veldig godt mottatt, og våre markedsundersøkelser viser at kundene legger godt merke til konseptet".
Lars Bergerud, Markedssjef Proff i Optimera AS