Dumle - involverte lytterne med quiz

Målet for Dumles høstkampanje i 2015 var å nå ut til en bred målgruppe for å være top-of-mind, øke salget av Dumle ut av butikk og få flere følgere på Facebook. Ved å involvere lytterne gjennom sangtekst-quiz på P4 og P4.no ble alle målene innfridd.

  • PRODUKT: Dumle
  • KAMPANJEPERIODE: Uke 36-42 2015
  • KAMPANJETRYKK: 280 GRP, 247 GRP intro/outro+promospoter, digitale annonser
  • FLATER HOS OSS: Radiospott
RADIOSPOTTER

For å øke top of mind valgte Dumle å inngå samarbeid med P4 både på radio og nett. P4-konkurransen "Fullfør teksten" går ut på at lytterne skal fylle inn ordet som mangler i en kjent sangtekst. Kampanjen besto i reklamespoter på P4+ i 5 uker og gjennomføring av kampanjen på lufta i "Midt i Trafikken" mellom kl 15:00-17:00 alle hverdager.

Konkurransen lå også ute på nett under Fullførteksten.no som en underside hos alle P4-gruppens nettsteder og konkurransen ble annonsert for på alle P4-gruppens nettsteder samt på Facebook gjennom P4s gruppekontoer. Vinnerne av dagspremiene vant en sekk med 2 kg Dumle og hovedpremien i "Fullfør teksten" var en tur for to personer til London med konsertbilletter til Madonnakonsert. 

dumle.png

Mål for kampanjen

Økt top of mind, økt salg og flere følgere på Facebook.

Oppnådd resultat

Kampanjen ble hørt av 2.500.000 personer på radio. Dette utgjør 57% av den norske befolkningen som i snitt hørte spottene 12 ganger hver. Dumle Norge fikk 50 000 flere følgere på Facebook under kampanjeperioden og den digitale quizen "Fullfør teksten" ble gjennomført 34 025 ganger av 24 280 unike personer.Pr november 2015 økte karamellkategorien med +2%, mens Dumle opplevde en økning på hele +14,5%. Salget av Dumle ut av butikk doblet seg i kampanjeperioden sammenlignet med månedene før!

Uttalelse fra kunde

«Vi er veldig fornøyde med årets kampanje… og  viderefører kampanjen i 2016. …»

 Jan-Henrik Siraas

Senior Brand manager, Haugen Gruppen