Høy kjøpssannsynlighet for Jif Avløpsåpner
Etter kampanjeperioden har 37% av de som husker å ha hørt radiospoten høyere kjøpsintensjon
| | |
Lilleborg ønsket å teste effekten av radio for Jif Avløpsåpner. Det var viktig å differensiere seg fra Plumbo, som er markedsleder i kategorien.
Mål for kampanjen
Hovedmålet var å få Jif Avløpsåpner ned i handlevognen. I tillegg ønsket Lilleborg å teste effekten av radio, samt å differensiere seg fra PlumboOppnådd resultat
Av de som husker å ha hørt radioreklamen er det hele 37% som sier at det mer sannsynlig at de vil kjøpe Jif Avløpsåpner. 64% av de som husker reklamen sier at de liker reklamen godt. 40% husket at Jif Avløpsåpner var avsender, kun 12% trodde det var Plumbo.Uttalelse fra kunde
«Radio er en ny kanal for oss, og med økning i salg for et produkt med nedadgående trend, i tillegg til at såpass mange husket reklamen og avsender, ser vi oss godt fornøyd! Fin prosess med både P4 og Krypton som lagde radioreklamen, frister til gjentagelse»
- Nina Skalstad, Senior Brand Manager i Lilleborg
Ta kontakt
Liv Inger Antonsen