Jordan med værstyrt kampanje.
Jordan ønsket å teste effekten av kombinasjonen radio og digitalt. Målet med kampanjen var å styrke merkevaren og øke salg av malerpensler ut av butikk.
| | |
Hvert år planlegger en stor andel av Norges befolkning å male eller beise huset i løpet av sommeren. I 2015 ønsket Jordan malerpensler å teste bruk av radio i kombinasjon med digital annonsering i deres sommerkampanje.
Budskapene ble tilpasset dagens værmelding. Jordan ønsket å fortelle hvorfor man bør velge kvalitetspensler, samt å gi tips og råd i forbindelse med hva som egner seg til de ulike fasene av maleprosessen.
Jordan plasserte annonser på Facebook med samme budskap som på radioen i samme periode. Kampanjen hadde jevnt kampanjetrykk i 12 uker for å sette Jordan malerpensler i «top of mind».
Mål for kampanjen
Målet med kampanjen var å styrke merkevaren og øke salg av malerpensler ut av butikk.Oppnådd resultat
Jordan Malerpensler oppnådde «all time high» salg denne sommeren med 34% økt salg i juli i 2015 sammenliknet med samme periode året før. Jordan opplevde også økt trafikk inn til jordan.no når spottene gikk på lufta og søk økte med 78% i kampanjeperioden.Uttalelse fra kunde
«Det er selvfølgelig alltid vanskelig å si hvilke tiltak som fører til hva. Salget gikk bra i sommer og preferansegraden vår har siste år økt signifikant. Vi fikk en positiv opplevelse av at Radio gjorde det mulig å være værtilpasset samtidig som at den fungerer fint som påminnelse om de oppussingsprosjekter du vil gjøre, men lett «glemmer».»
Helge Bod Vangen
Marketing & Innovation Director Orkla House Care