Konkurranse på radio ga B2B-leads for DFDS
DFDS seaways ønsket å markedsføre seg mot kurs og konferansemarkedet. Gledespatruljen på P4 skaffet dem over 1100 nye relevante leads.
| | |
DFDS ønsket å engasjere kurs og konferanseansvarlige. Utfordringen er at det er forholdsvis vanskelig å få tak i de riktige personene som har innkjøpsansvar på dette.
DFDS valgte derfor å samarbeide med Gledespatruljen på P4 om kampanjen. Det ble utarbeidet radiospotter og kampanjeside på p4.no. Ca 5000 var inne på kampanjesiden og 56% av de som deltok i konkurransen svarte at de var ansvarlige for å arrangere turer for sin bedrift.
Det ble laget to konkurranser: én hvor man kunne vinne en sommerfest, og én hvor man kunne vinne et julebord.
Vinnerne ble overrasket av P4's Sigurd Sollien. Dette ble filmet og laget som et radioinnslag, en vinnerspott og en filmsnutt til Facebook.
Mål for kampanjen
Å få tak i riktige leads for å selge kurs- og konferanse-cruiseOppnådd resultat
Av de 1342 som deltok på sommerfestkonkurransen svarte 84% at de ville bli kontaktet for et godt tlbud fra DFDS.Av de 2278 som deltok i julebordkonkurransen ville 50% bli kontaktet.Uttalelse fra kunde
Vi i DFDS har tradisjonelt benyttet radio som kanal på grunn av den suverene dekningen dette gir. På P4 har vi styrket merkevaren vår med et inspirerende budskap for å øke kjennskap, preferanse og kjøpintensjon. Vi har vært svært fornøyd med effekten av våre påske-, sommer- og julekampanjer på radio som en del av marketingmixen, - med resultater som gang på gang har levert langt bedre enn forventet.
Nina M. Forberg Edwardsen, Campaign Manager Nordics i DFDS Seaways