Kraftig salgsøkning for Jernia med radio som breddemedium
Jernia har butikker over hele landet og ønsket at så mange som mulig skulle få med seg budskapet om deres gode tilbud på konkrete produkter til hjemmet. Valget falt på radio, og resultatet ble en kraftig i økning i salget.
| | |
Jernia selger alt man trenger for å lykkes hjemme - både på kjøkkenet og i hus og hage.
Kjeden har butikker over hele landet og ønsket derfor en kampanje som traff så bredt som mulig da den skulle fortelle om gode tilbud på henholdsvis kjøkken- og maleprodukter.
Radio er breddemediet framfor noen, og med sine 2,3 millioner ukentlige lyttere treffer P4-gruppens kanaler halvparten av befolkningen over 10 år hver eneste uke.
Dette ga full uttelling for Jernia! De tre kampanjeukene resulterte i blant annet en dobling i salget av interiørmaling, og en enda større økning i salget av gryter og kasseroller sammenlignet med samme periode året før. Det eneste nye var at radio var lagt til i mediemiksen.
Mål for kampanjen
Å sette Jernia på kartet som destinasjon og generere salg.Oppnådd resultat
Dobling i salget av interiørmaling, 135% økning i salget av gryter og kasseroller og 155% økning i salget av stekepanner.Uttalelse fra kunde
Vi i Jernia har vært veldig fornøyd med bruk av radio, ikke bare fordi det treffer bredt i befolkningen, men også fordi det er med på å skape intern stolthet i bedriften. Radio er definitivt et medium vi kommer til å fortsette med videre fremover.
Mikkel Foss, prosjektleder Jernia