Liten investering ga resultater for Møbelringen
Møbelringen ønsket å teste effekten av mediemiksen TV, DM og radio. Hvilke kanaler, hver for seg eller sammen, bidrar mest i forhold til de ulike kampanjemålene (KPIene).
| | |
Møbelringen testet effekten av kombinasjon TV, DM og radio. Resultatet viser at selv en liten investering på radio gir fantastiske resultater. DM og radio som kombinasjon var det som kom best ut.
Spottene ble plassert på radio og TV hhv onsdag-lørdag uke 24, uadressert DM ble sendt ut i samme periode.
21% av målgruppen kvinner 18år+ har hørt spoten 2,6 ganger på radio. 47% har sett spotten 2,7 ganger på TV. 63% har mottatt DMen i posten. Radio står for kun 7% av de totale kostnadene på produksjon og distribusjon av reklamen.
Andelen som har hørt radioreklamen (12%) er noe mindre enn for TV (14%), men vurderes som veldig god (erindring pr 100 TRP ), pga kampanjens varighet (3 dager) og fordi radio har den desidert minste andelen av budsjettet.
Oppnådd resultat
Kombinasjonen radio og DM bidrar mest på hele 4 av 5 kampanjemål (KPIer). Forbedringen ligger mellom 18-24%. Dette viser at selv en liten investering på radio kan gi bra effekt.Testen ble gjennomført på 1000 personer via YouGov web-panel.Uttalelse fra kunde
Det er fantastisk å erfare at selv små investeringer på P4 gir gode resultater for annonsørene».
Morten Wiberg, TV-og radiosjef Carat