Melange suksess med Julekanalen P7 Klem
Julesesongen er årets viktigste for Melange, og for første gang ble radio valgt i mediemiksen. Resultatet ble tidenes mest suksessfulle julekampanje!
| | |
Melange er en naturlig del av julebaksten for mange nordmenn, og dette gjør at november og desember er deres viktigste salgsmåneder. For å knytte Melange enda tettere til folks juleforberedelser ble radio derfor lagt til i mediemiksen for første gang. Til stor suksess!
Melange var én av fem sponsorer på P4-gruppens populære julekanal, Julekanalen P7 Klem, og det ble skapt stort engasjement og oppmerksomhet gjennom redaksjonelt innhold ("stem frem din favorittjulekake") og konkurranser i hele førjulstiden.
I løpet av fem uker ble det kjørt 200 redaksjonelle promospotter på lufta, og disse fortalte blant annet at "julekakekåringen serveres med bakehjelp fra Melange". I tillegg snakket programlederne på Julekanalen P7 Klem om kåringen på lufta hver eneste dag.
Det ble også laget skreddersydd landingsside med link til melange.no, og kommersielt banner nederst på siden. På nettsiden kunne publikum stemme frem sin favorittjulekake, og nær 3000 personer deltok i konkurransen. Saker ble også delt i SoMe.
Mål for kampanjen
Knytte Melange enda tettere til folks juleforberedelser.Oppnådd resultat
Styrket troverdighet som avsender av juleoppskrifter og de beste salgstallene noen sinne i førjulstiden 2019!Uttalelse fra kunde
Julekanalen spilte en viktig rolle i mediemiksen til Melange, og vi klarte å styrke vår troverdighet som avsender av juleoppskrifter. Beviset ligger i salgstallene: Julekampanjen 2019 er den mest suksessfulle noensinne.
Anette Tvenge, fagsjef kommunikasjon i Mills