Nabolaget: Radio + digitalt ga omsetningsløft
Norsk Tipping ønsket økt oppmerksomhet om spillet Nabolaget, og samtidig øke omsetningen pr. uke. Radio og digitalt ble valgt som mediekanaler, og resultatet ble høyeste omsetningsuke i kampanjeperioden hittil i år i 2019.
| | |
Nabolaget er et lotterispill fra Norsk Tipping hvor man kan blimillionær på adressen sin. På fredager trekkes seks nabolag, og i ett av disse mottar hovedvinneren 1 million kroner. Alle andre ukedager trekkes det hovedpremie på 10.000 kroner.
Norsk Tipping ønsket å øke folks kjennskap til spillet, og valgte en miks av radio og digitale annonser etter følgende fordeling:
Radio: 52% (kun P4+)
Digtalt: 48% (Geostyrte annonser på VG mobil og Facebook)
Det ble produsert nye radiospotter hver uke basert på siste ukes vinnersted, med fun facts om dette stedet.
Mediebyrå er RED Media Consulting.