Radio + digitalt ga TENA MEN fantastiske resultater
TENA Menn ville fortelle at alle kan rammes av urinlekkasje - også menn - og at det heldigvis er hjelp å få! Kommunikasjonen skulle informere, engasjere og ufarliggjøre!
| | |
TENA Men har hatt lav kjennskap i målgruppen (menn 40+). 1 av 4 menn over 40 år opplever urinlekkasjer i større eller mindre grad, men svært få vet at det finnes produkter for menn. TENA Men ønsket å informere om produktet og tydeliggjøre at urinlekkasjer er noe som kan skje alle. Kommunikasjonen skulle informere, engasjere og ufarliggjøre. Medievalget falt på bruk av radio som hovedmedie med støtte av noe digitalt. Det ble produsert fire informative spotter med personportrett for menn i forskjellige situasjoner. 40 % av alle over 12 år i Norge hørte spottene én eller flere ganger. Dette tilsvarer 1 744.000 personer. I snitt hørte de spotten 5,6 ganger.
Oppnådd resultat
Besøk til nettsiden økte med 1300% (målet var +500%) Antall samples som ble bestilt økte med 944% (målet var +400%)Uttalelse fra kunde
«Man ser helt tydelig sammenhengen mellom aktivering i media (digitalt og radio) og besøk til nettsiden. Vi gikk tom på prøvelageret ! Vi ser også helt klart en effekt av radio og denne er vel så verdifull i forhold til merkevarebyggingen. Gøy!»
Bjørg Gjertrud Strøm
Brand Manager for SCA HYGIENE PRODUCTS AS