Radio tømte nettbutikken for Comfyballs!
Comfyballs ville finne ut om radioreklame kunne få fart på undertøyssalget i nettbutikken. Svaret kom raskt, og var et definitivt ja! Nettbutikken ble nærmest tømt for varer.
| | |
Comfyballs har på kort tid gått fra å være en prototype på kjøkkenbenken til å bli et av Norges mest solgte undertøysmerker. I samarbeid med P4 og Vipps testet Comfyballs ut radioreklame for aller første gang, til stor suksess!
Før kampanjestart hadde Comfyballs i en periode null markedsføringsaktivitet, og det ble derfor lett å se de nøyaktige resultatene etter bare én uke på radio. Det ble solgt 37 000 boksere i perioden, hvorav nær 10 000 kunne linkes direkte til radiokampanjen. Totalt hadde kampanjen en ROI på 7,1.
En stor del av salget til Comfyballs foregår via Facebook, og man ønsker derfor også å finne ut hvordan radiokampanjen påvirket denne investeringen. En liten Facebook-kampanje ble startet helt i begynnelsen av kampanjeuken, men raskt skrudd av, og så slått på igjen mot slutten av kampanjeuken.
Comfyballs opplevde at konverteringskostnadene på Facebook sank med hele 67% når radiokampanjen hadde fått kjørt en stund.
Mål for kampanjen
Finne ut om radio var en velfungerende kanal for å drive trafikk til Comfyballs' nettbutikk. Videre ønsker man å finne ut hvordan radiokampanjen påvirket resultatene andre steder i mediemiksen, nærmere bestemt på Facebook.Oppnådd resultat
Det ble solgt nær 10 000 flere boxere i nettbutikken i perioden, og fordi man brukte radio ble annonsekostnadene på Facebook 67% billigere pr. ordre.Uttalelse fra kunde
Totalt var radiokampanjen utvilsomt en suksess, både standalone og som del av en miks med Facebook.
Frederik A. Guttormsen, CMO Netthandelsgruppen