Radio tredoblet salget for Hekta På Tur

Hekta På Tur er nettbutikken for alle som er glad i friluftsliv! For å treffe et bredere publikum ble radio prøvd for første gang, og resultatet ble en formidabel salgsøkning og mange nye kunder.

  • PRODUKT: Nettbutikk for friluftsliv
  • KAMPANJEPERIODE: Uke 14, 16 og 18 2020
  • KAMPANJETRYKK: 171,9 GRP
  • FLATER HOS OSS: Radiospott
RADIOSPOTTER

Hekta På Tur.no er en nettbutikk med alt av utstyr til både nybegynnere og erfarne friluftsfolk. Da koronakrisen traff, og "alle" nordmenn plutselig skulle ut i naturen ønsket man å nå ut til et bredere publikum for å få fortalt hvor det beste turutstyret var å få kjøpt.

Den gode dekningen på radio gjorde at valget falt på en tre ukers radiokampanje med to alternerende radiospotter produsert av Både Og Radiobyrå.

Dette var første gang Hekta På Tur prøvde radio, og resultatet gikk over all forventning. Aprilsalget økte med over 200% fra samme periode året før, man fikk en rekke nye kunder, og mange sa ja til å motta nyhetsbrev slik at de kunne kontaktes igjen senere.

De to radiospottene fokuserte på henholdsvis stormkjøkken og fjellduker, og etter kampanjeperioden var det solgt flere stormkjøkken i løpet av årets fire første måneder enn i løpet av de to siste årene akkumulert. Salget av fjellduker gikk også rett til himmels, med flere solgte i april 2020 enn i hele 2019.

Mål for kampanjen

Å øke salget av turutstyr i nettbutikken hektapatur.no

Oppnådd resultat

En vekst på 206% i april 2020 sammenlignet med året før.

Uttalelse fra kunde

Våre produkter har svært lang levetid, så viktig for oss å stadig skaffe nye turglade kunder. Derfor har vi lenge lekt med tanken på radioreklame. Vår annonsering kom samtidig med koronakrisen, og det viste seg å være full klaff. Vi oppnådde et eventyrlig salg, og ikke minst fått mange svært fornøyde nye kunder. Dette vil vi gjøre mer av!

Rune Kjeldsen – daglig leder Hekta På Tur AS

Ta kontakt

Stig Jarle Helseth
Radiorådgiver
M: +47 48 068 398