Stranda spekeskinke - Content Marketing

Kampanjen «Hverdag med en VRI» ble tuftet på et utvidet mediepartnerskap hvor P4 tok begrepet «innholdsmarkedsføring» til et nytt nivå. Stranda Spekeskinke fikk diplom i ANFO Effekt kategorien Smart Single for sin kampanje i 2015.

  • PRODUKT: Stranda Spekeskinke
  • KAMPANJEPERIODE: Uke 20-24, 2015
  • KAMPANJETRYKK: 626
  • FLATER HOS OSS: Radiospott
RADIOSPOTTER

Stranda er Norges største leverandører av spekeskinke og de ønsker å ta markedslederansvar gjennom å få folk til å spise spekemat oftere. Det er en merkevare med lang historie med produksjon på Stranda hvor natur og klima gir ideelle forhold. Kampanjen «Hverdag med en VRI» ble tuftet på et utvidet mediepartnerskap hvor P4 tok begrepet «innholdsmarkedsføring» til et nytt nivå. Stranda slippes inn i den redaksjonelle tiden hvor godt journalistisk innhold med føringer til kreative konseptet engasjerer målgruppen på høyt nivå.

Midt i prime time sendetid kunne målgruppen høre ulike innslag rundt konseptet, «Hverdag med en VRI», 56 innslag ble laget. Reporter Kjetil Hugin tok oss med på ulike lytteropplevelser; en skole fikk Tshawe fra Madcon som vikarlærer, en lytter fikk hoppe i fallskjerm på vei hjem fra jobb, shoppingtur til London over dagen, «russebuss» i stedet for «rutebuss» osv.

På den samme tid gikk radiospotter innen «med en VRI konseptet». I tillegg ble innholdet ble spredd på P4.no samt i sosiale medier.


Mål for kampanjen

Øke bevisstheten rundt bruksområder, øke involvering, kjennskap, samt å øke konsumet.

Oppnådd resultat

Over 135 000 klikk og 12 000 likte, kommenterte eller delte på Facebook.Økning i uhjulpen kjennskap med hele 56%.Økning i verdi på 14,5% (totalmarkedet gikk frem 2,1% i samme periode).Økning i markedsandel med hele 3,3%

Uttalelse fra kunde

«samarbeidet med P4 har vært både nytenkende og medieinnovativt, og vi ser at denne formen for kommunikasjon bidrar til god vekst og verdiøkning for Stranda…». Hilde Sorken, Markedssjef Grilstad