Alexander Brekke til P4
Han går inn som Head of Strategic Growth & Insight med ansvar for P4-gruppens kommersielle varelager.
Brekke kommer fra stillingen som Media Investment Director i Group M, og har før det bakgrunn fra blant annet Carat, Orkla og FinancePeople.
Salgsdirektør i P4-gruppen, Andreas Størmer-Nilsen, er glad for å ha fått Alexander Brekke med på laget.
- Lydreklame er i sterk medvind, og økt etterspørsel krever at vi må sikre en lønnsom forvaltning av vårt varelager og produktportefølje samtidig som vi leverer effektive og konkurransedyktige kampanjer til kundene. Alexander har en sterk finansiell kompetanse og unik innsikt i, og forståelse for annonseøkonomien, og han vil dermed kunne bidra sterkt til at P4 forvalter sitt varelager på en sunn og bærekraftig måte for videre vekst, sier Størmer-Nilsen.
P4-gruppen er landets største kommersielle radiohus, og Brekke skal jobbe tett med salgsteamet for å sikre innsikt og effektive salgsprosesser. Han tar med seg viktig erfaring fra mediebyråbransjen, og ser samtidig frem til å lære mye nytt:
- Jeg gleder meg stort til å ta fatt på nye utfordringer i P4 og til å jobbe i en mediekanal som gjør det sterkt for tiden. Det virker som en herlig og meget kompetent gjeng som jeg er så heldig å få bli en del av, sier Brekke.