Digital lydannonsering åpner opp nye muligheter

Radio er dekningsmediet fremfor noen, og som radioannonsør treffer du et bredt publikum på en svært effektiv måte. Men hva hvis du ikke har behov for å treffe de store massene, men heller en mer segmentert gruppe? Radio har en svært god løsning for det også!

SEGMENTERT RADIOREKLAME: Som annonsør kan du målrette budskapet basert på lytterens bosted, alder eller kjønn.
Hver uke hører 2,5 millioner nordmenn på P4-gruppens lydinnhold. 550 000 av disse er såkalt digitale lyttere, noe som vil si at de streamer radio eller podkast via «Lyden av Norge» eller andre streamingplattformer. Disse lytterne kan man som annonsør treffe med et målrettet budskap på en kosteffektiv måte.

I hvilke tilfeller kan det være behov for å segmentere radioreklamen?

  • Forsterkning: Når du ønsker å forsterke rikskampanjer i områder med høy «mediestøy», f.eks. i Oslo og Akershus. Dette egner seg spesielt godt når hovedtyngden av målgruppen din bor i sentrale områder/urbane områder.

  • Geosegmentering: Når du kun ønsker å annonsere i et spesifikt geografisk område, kanskje fordi du har begrenset budsjett eller kun har nedslagsfelt i et begrenset område.

  • Målgruppesegmentering: Når du ønsker forsterkning mot en bestemt målgruppe, som for eksempel kjønn eller alder.

Du får premium plassering og kampanjerapporter i sanntid

En fordel ved å kjøpe segmentert lyd er at man som annonsør alltid får premium plassering. Det kan være før programmet eller podkasten starter, først i en reklameblokk eller mellom podkastepisoder.

I tillegg tilbyr vi på digital lydannonsering bransjeledende effektmålinger og kampanjerapporter i sanntid slik at du som annonsør kan logge inn selv og følge kampanjen mens den er på lufta. På den måten kan du enkelt  se hvem kampanjen treffer og om den fungerer som den skal.

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om segmentert lydannonsering og om hvorvidt dette kan være noe for din merkevare. 

LAN i bil
LYDEN AV NORGE: 550 000 nordmenn streamer hver uke P4-gruppens kanaler eller podkaster, og disse kan du treffe med segmentert radioannonsering.