Full klaff for småfrekk radiokampanje for EL-PROFFEN
EL-PROFFEN prøvde radio for første gang og traff blink hos både kunder, ansatte, samarbeidspartnere og sølvmikk-juryen.
Ny markedsstrategi gjorde at Norges største elektrikerkjede - EL-PROFFEN - ville prøve radio for første gang. Resultatet ble en småfrekk kampanje hvor man sammenlignet et avbrutt samleie med skjøteledninger på terrassen!
Vant Sølvmikken for beste radiokampanje
De to kreatørene bak radiokampanjen, Aris Theophilakis og Pål Wehus i NOSLEEPTILLBROOKLYN, vant også mars-utgaven av Sølvmikken, da med en kampanje for garasje- og industriportprodusenten Hörmann. Nå var det EL-PROFFEN som var kunden, og sammen med NOSLEEPTILLBROOKLYN har de utviklet en ny kommunikasjonsstrategi for å synliggjøre kvalitetsforskjellene i bransjen.
Vinnerspottene var produsert av Sagveien Resort, og sølvmikkjuryen likte svært godt det den hørte:
"Juryen ble sjarmert i senk av energien i disse spottene. I et podcast-aktig univers blir vi med inn i et overflødighetshorn av utilfredsstillende opplevelser og halvveis-løsninger, og underholdes frem til å forstå at utebelysning er en egen kategori. Vi fryder oss over at det er dratt på skikkelig i uttaket; det er unektelig friskt å dra parallellen fra et avbrutt samleie til skjøteledninger på terrassen. God stemning hele veien til første plass, med andre ord".
Vil fortsette med radio
EL-PROFFEN er også svært fornøyd med radiomkampanjen, og markedssjef Sven Arild Bransdal sier dette er noe de kommer til å gjøre igjen:
"Med ny markedsstrategi og nytt kommunikasjonskonsept på plass pekte radio seg ut som en kanal som vil hjelpe oss i å oppnå våre mål. Etter første runde med radioreklame har vi fått veldig gode tilbakemeldinger både fra kunder, ansatte og samarbeidspartnere. Vi satser på en like god fortsettelse", sier Bransdal.
God radioreklame blir lagt merke til!
Sølvmikken premierer den beste radioreklamen, og er en utmerkelse som deles ut av P4, Bauer Media og Kreativt Forum hver måned. Alle Sølvmikken-vinnerne kan høres på http://gullmikken.no.
I tillegg til førsteplassen vanker det også heder og ære til andre og tredjeplassen. I april var dette henholdsvis Atyp og deres radiokampanje for Discovery+ og Morgensterns for deres Finn-kampanje.