Radio fortsetter med høye lyttertall utover høsten
Norgesferie på de fleste av oss har gjort at vi har lagt bak oss en historisk radiosommer med fantastiske lyttertall! Ser vi fremover vil de høye lyttertallene også fortsette utover høsten.
I sommer har vi sett fantastiske lyttertall på radio, og i gjennomsnitt lyttet hele 2,8 millioner nordmenn til radio hver dag.
I løpet av en uke treffer de kommersielle kanalene nå 63% av alle over 10 år, noe som tilsvarer ca. 3 millioner lyttere.
I tillegg til det høye antallet lyttere har kommersiell radio siden midten av mars også hatt veldig høy lyttertid på kanalene. Lyttertiden har ligget jevnt høyt siden koronaepidemien startet og holdt seg der. I gjennomsnitt lyttes det til kommersielle kanaler ca. 100 minutter hver dag.
Slik det ser ut nå vil mange fortsette med hjemmekontor, og de som drar til og fra jobb vil mest sannsynlig reise mer med egen bil. Derfor er det ventet at lyttertallene vil fortsette å holde seg høye også utover høsten. Dette lover godt for annonsører som ønsker å treffe mange potensielle kunder på kort tid.
Hvis vi ser på utviklingen av lytting hjemme og i bil ser vi klare tendenser til at høsten vil bli bra både hvis du ønsker å treffe lyttere i bil eller lyttere som hører på radioen hjemme.